dimarts, 31 de maig del 2016

PROPOSTA DE TREBALL 3R TRIMESTRE




1. Comenta els  poemes

EL GUANY

Mai no et rendeixis.
                               Gira't del costat
on abans veies el penell
que et feia creure en l'últim crit
del gall dels boscos.
                               Entra
mar negre endins i baixa al fons.

Quan pugis, coraller, i t'hagis tret
el feixuc escafandre,
t'hauràs guanyat una mar llisa
i el vol del gavià.


PERFECTAMENT RECORDO

Perfectament recordo que venies
pel carrer de la mar, amb foc als ulls,
quan em veieres en el fosc on t'esperava.
Sense dir res vàrem anar a un carrer
del vell raval, terrós i pedregós i rost,
i, allà, contra la tàpia d'un hort ens abraçàrem
sota la nit, de pressa, no fos que ens veiés algú;
i quan el goig fou caçat fins a l'esglai convuls
vaig sortir del teu cos i ens vam separar corrents,
i més tard ens trobàrem i ens vam mirar com si fóssim
uns altres, ja per sempre units. 


------




2. A partir de la lectura d'aquest fragment de Pere Calders, comenta les característiques que apareixen i que són generals a  l'obra narrativa de l'autor:

 "Vaig rebre un imprès a mitjan setembre, i a primers d’octubre em van venir a
veure dos inspectors joves, un xicot i una noia.
 Els va bastar poca conversa per dir-me que jo era un fantasma, i que no
m’espantés, perquè no era pas sol. M’explicaren que nous mètodes estadístics
posaven al descobert una gran quantitat de casos d’aquest peculiar estat civil."

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada